PENTINGNYA MEREFORMASI PENDIDIKAN DI INDONESIA
Education reform is a demand along with social changes that occurred in indonesia .The crisis multidimensional occurring caused by the loss of the substance of education lasting. Education moral values no longer be important, whereas the erosion of moral and spiritual values will make people more pragmatic and opportunistic. The future of the nation being gamble in education reform now. Joints in the life of nation and State of Indonesia should be reinforced through quality education and competitive by strengthening brain intelligence, values, and spiritual. Human image should be changed to Indonesia which has human personality and by avoiding the dehumanizing system.
Downloads
References
Bakker, A. Ontologi. Yogyakarta: PT Kanisius,1992.
Dimyati, M. Dilema Pendidikan Ilmu Pengetahuan, Malang: Ikatan Profesi Teknologi Pendidikan Indonesia (IPTPI) bekerjasama dengan Program Studi Teknologi Pemebelajaran Program Pascasarjana Universitas Negeri Malang, 2001.
Mulkhan, Abdul Munir. Nalar Spiritual Pendidikan Solusi Problem Filosofis Pendidikan Islam. Yogyakarta: Tiara Wacana, 2002.
Noorsyam, M. Filsafat Pendidikan dan Dasar-Dasar Filsafat Pendidikan Pancasila. Surabaya: Usaha Nasional, 1986.
Pinchin, C. Issue in Philosophy. London: The Macmillan Press Ltd, 1990.
Samawi, A. Konsep Demokrasi dalam Pendidikan Menurut Progressivisme John Dewey. Tesis tidak diterbitkan. Yogyakarta: Program Pascasarjana Universitas Gadjah Mada, 1995.
Samawi, A. Pandangan Filsafat Hedonisme tentang Pendidikan Moral. Ilmu Pendidikan: Jurnal Filsafat, Teori dan Praktik Kependidikan, Tahun 25, Nomor 1 (Januari 1998).
Sanusi. Dalil untuk Landasan Pendidikan. Bandung: Mimbar Pendidikan, 1998.
Sudarminta, J. Tantangan dan Permasalahan Pendidikan di Indonesia Memasuki Milenium Ketiga. Dalam A. Atmadi & Y. Setyaningsih
(Eds.) Transformasi Pendidikan Memasuki Milenium Ketiga. Yogyakarta: Kanisius-Universitas Sanata Dharma, 2000.
Tilaar, HAR. Beberapa Agenda Reformasi Nasional dalam Abad XXI. Jakarta: Tera Indonesia, 1998.
_______. Paradigma Baru Pendidikan Nasional, Jakarta: Rineka Cipta, 2000.
Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 2 Tahun 1989 tentang Sistem Pendidikan Nasional dan Peraturan Pelaksanaannya. Jakarta: Sinar Grafika, 1995.
Wibisono, K. Arti Perkembangan Menurut Positivisme Auguste Comte. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press, 1983.
________. Pancasila sebagai Ideologi dalam Perspektif antara Harapan dan Kenyataan. Makalah Seminar Nasional Mengembangkan Konsepsi Pancasila Sebagai Sistem Filsafat. Malang: Laboratorium Pancasila IKIP Malang, 1996.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).